zoekmachine marketing

Een manier om de zakelijke status-quo van de klant te evalueren, is door de metriek Zichtbaarheid te gebruiken als indicator voor het marktaandeel. Berekend als zoekmachine marketing vertoningspercentage en gewogen tegen zoekvolumes, toont het je groeipotentieel in vergelijking met de concurrenten van de klant en de totale aandelen. Omdat het wordt uitgedrukt als een percentage, weet je waar je jouw aandacht op moet richten.

Als het bijvoorbeeld een concurrerende markt is en de belangrijkste concurrent een zichtbaarheid van 70% heeft, zal het verbeteren van de ranglijst voor zoekwoorden met een hoog volume in de top drie groep een game-changer zijn. Je weet ook welke zoekwoorden je moet selecteren voor een winnende SEO-strategie.

Transparante berekeningen voor een realistisch tijdsbestek

Na grondig onderzoek en selectie van de gerichte zoekwoorden, kan jouw bureau helpen om de juiste verwachtingen te stellen door te modelleren hoe het niet merk gebonden organische verkeer eruit zou kunnen zien als een bepaalde prestatie wordt behaald in een tijdsbestek van 6 of 12 maanden.

Om dit te doen, moet je kijken naar alle variabelen die van invloed zijn op jouw zoekwoordenlijst:

  • Zoek naar seizoensinvloeden en de jaarlijkse trend van de zoekwoorden.
  • Hoe het traagheidsverkeer dat alleen door seizoensinvloeden wordt beïnvloed, eruitziet.
  • De prestaties in de tijd richting het SEO-doel, berekend als lineair of exponentieel.
  • De gemiddelde CTR-curve berekend voor de top 10 posities voor elke mix van SERP-functies en apparaat segmentatie, die je de daadwerkelijke klikken laat zien die jouw klant bereiken.
  • De long-tail zoekwoorden en hun impact op voorspeld verkeer.

Zo transformeer je de beladen notie van prognoses in een meer tastbaar idee, verschillende aanvullende verkeersscenario’s die zich vertalen in mogelijke zoekmachine marketing bedrijfsresultaten, waardoor het gesprek in de richting van zoekmachine marketing toegevoegde waarde wordt gebracht. Om een ​​bepaald scenario te onderbouwen, kun je benadrukken hoe hun verkeer eruit zou zien met en zonder de voorgestelde SEO-campagne, transparant zijn over wat er in jouw berekeningen is verwerkt en welke aannames je hebt gemaakt. Door de klant inzicht te geven in de algemene zoekmachine marketing kansen en wat het voor hun bedrijf inhoudt, kun je een gemeenschappelijke basis voor succes leggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *