Het spreekt voor zich dat u uw publiek moet kennen voordat u uw product aan hen verhandeld. Voordat u uw online winkel of nieuwe product lanceert is het handig om tijd te besteden aan het doen van concurrent en marktonderzoek. Dit onderzoek zal niet alleen mogelijke doelgroepen identificeren, maar ook wie anders de verkoop van soortgelijke producten doet, hoe ze de markt aanpakken en of de markt verzadigd is of niet.
Zodra u weet dat u het perfecte publiek heeft voor uw product kunt u beginnen met het plannen hoe u uw producten presenteert aan de markt en uw toekomstige klanten. Kijk naar hun gebruikersgedrag, d.w.z. aan welke websites ze het meeste tijd besteden. Maak kennis met hun sociale platforms, d.w.z. hoe en waarom ze sociale media gebruiken. Plan ten slotte hoe u uw producten onderscheidt van concurrenten op een manier waarmee u ervoor zorgt dat u zich identificeert bij het publiek. Dit kan zijn door het gebruik van een minder formele toon van stem op uw website, het creëren van een merk of mascot dat uw publiek zal onthouden, of door simpelweg het verstrekken van uw product in een efficiëntere manier dan iemand anders in de markt, zorgt ervoor dat u eruit springt.
Voor veel bedrijven is het process van online marketing intens en zoals u heeft gelezen is het veel werk. Daarom kunt u een online marketing bureau in Amsterdam, zoals PositiveDigits inhuren om ervoor te zorgen dat zij het online werk voor u voortzetten. Zij zullen de online social media kanalen bijhouden, innovatieve ideeën maken voor uw product en bijhouden waar en wanneer en hoe de klant denkt en reageert op uw product. Zo hoeft u niet een geheel nieuwe opleiding te doen en kunt u zich focussen op het bedrijf.